اطلاعات درباره بيماری های ارتباط جنسی بي قاعده
متن دلخواه شما
شنبه 6 آذر 1395 ساعت 8:25 | بازدید : 106 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

بیماری جنسی

اطلاعات درباره بيماری های ارتباط جنسی بي قاعده

اطلاعات درباره بيماری های ارتباط جنسی بي قاعده

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:

شناخت دو بیماری جنسی که در ایران شایع است

يكي از شاخصها و ويژگي هاي مهم دوره جواني اين است كه جوان خود را منحصر به فرد دانسته و گمان مي كند بسياري از خطرات و مشكلاتي  كه ديگران را تهديد مي كند، براي او حادث نمي شود.

براي مثال جوانان كمتر از بزرگسالان در هنگام رانندگي كمربند ايمني خود را مي بندند چون معتقدند تصادف نمي كنند، گمان مي كنند با يك بار مصرف موارد روانگردان معتاد نمي شوند، با دوستي هاي اينترنتي دچار انحراف و مشكل نمي گردند، مبتلا به ايدز نمي شوند، بيمار نمي شوند و…
اگر شما فرزند جوان داشته باشيد و يا به نحوي با آنان در ارتباط باشيد مسلما تاكنون متوجه اين مساله شده ايد.

در هر صورت نترس بودن دربرخي از مواقع براي  آنها يك مزيت است مانند موقعيت هايي كه براي كسب موفقيت نياز به ريسك بيشتري است اما در بيشتر مواقع اين رفتارهاي پر خطر جواني به ضرر آنها تمام مي شود. از جمله مشكلات بسيار مهمي كه در سالهاي اخير رواج بيشتري يافته است، ابتلا برخي از جوانان به بيماري هاي مقاربتي است.

با جلو افتادن بلوغ جنسي در دختران و پسران و از طرف ديگر فقر مذهبي و اعتقادي ميان دسته اي از جوانان، موجب شده است كه جوانان- حتي از روي كنجكاوي- وارد روابط نامشروع شده و از اين مساله غافلند كه ممكن است يك بار درگير شدن در اين نوع روابط، صدمات گاه جبران ناپذيري به آنها وارد سازد.
بيماري هاي مقاربتي جز آن دسته مشكلاتي است كه از طريق روابط جنسي نامشروع بين افراد منتشر شده و ثروتمند و فقير نمي شناسد. توجه داشته باشيد كه منظور ما از اين دسته بيماريها تنها ايدز نيست بلكه بيماريهاي مقاربتي طيف وسيعي از بيماري ها و مشكلات از جمله هپاتيت، سوزاك، تبخال تناسلي و… را شامل مي شود.
متاسفانه اين بيماريها ميان جوانان شيوع بسياري پيدا كرده و علت اين مساله هم همان ريسك پذيري بالاي آنهاست. لذا در اين يادداشت سعي خواهد شد تا راههاي پيشگيري از اين مشكلات آموخته شود:

بيماري هاي مقاربتي چگونه منتقل مي شود؟
يكي از دلايلي كه جوانان را مبتلا به بيماريهاي مقاربتي مي سازد اين است كه آنها تصور مي كنند اين دسته از بيماري ها تنها از طريق يك رابطه جنسي كامل منتقل مي شود در حالي كه اين باور غلط است. برخي از اين بيماريها مانند هرپس يا تبخال تناسلي تنها از طريق تماس پوستي با مناطق آلوده نيز انتقال يافته و فرد را مبتلا مي سازد.
نكته ديگر در مورد اين بيماريها اين است كه جوان ممكن است مبتلايان به اين بيماري از مشكل خود هيچ اطلاعي نداشته باشند. چرا كه برخي از اين بيماري ها داراي دوره نهفتگي بسيار طولاني بوده  و گاه مشاهده مي شود  كه فردي سالها مبتلا به اين بيماري است و خود اطلاعي ندارد و زماني از ابتلا خود مطلع مي شود كه صاحب فرزندي معلول گشته و و پزشك تشخيص مي دهد كه اين معلوليت ناشي از اين دسته بيماري هاست.

بيماري‌هاي مقاربتي چيست؟
در ادامه برخي از اين بيماري ها معرفي مي گردد:
كلميديا: از انواع بيماري هاي مقاربتي است كه عامل انتقال آن نوعي باكتري است و اين بيماري خود را به صورت عفونت ادراري(در مردان) و يا احساس درد شديد(در زنان) نشان مي دهد. از بين نوجواناني كه وارد رفتارهاي پر خطر جنسي مي شوند يك درصد آنان مبتلا به اين بيماري مي شوند و اگر درمان نشوند تبديل به مشكلي مساله ساز مي گردد.
تبخال تناسلي: از انواع ديگر بيماري هاي مقاربتي  است كه به صورت خراش يا جوش خود را نشان مي دهد. به طور متوسط از هر 35 جواني كه داراي رفتارهاي پرخطر جنسي هستند، 1 نفر مبتلا بوده و درمان خاصي نيز ندارد.
سيفليس: از جمله انواع ديگر اين بيماري هاست كه قدمت بسياري داشته و حتي در دوران بقراط حكيم نيز شناسايي شده است. اين بيماري ابتدا به صورت يك جوش خود را نشان مي دهد كه خودبخود بهبود مي يابد و فرد تصور مي كند كه درمان شده اما اين مشكل چند هفته بعد دوباره شدت گرفته و اگر درمان نشود وارد مرحله كمون(نهفتگي) شده و حتي امكان دارد به سيستم عصبي فرد آسيب جدي بزند.

فقدان درمان اين بيماري باعث تولد فرزنداني معلول مي گردد.
سوزاك: نوعي ديگر از اين بيماري هاست كه در مردان زودتر از زنان قابل تشخيص است و اگر درمان نگردد باعث مي شود فرد در آينده صاحب فرزندي معلول(نابينا) گردد.

پيشگيري و درمان
همانند ساير بيماري ها، در بيماري هاي مقاربتي نيز پيشگيري بهتر از درمان است. بنابراين جوانان عزيز بايد توجه داشته باشند كه نزديك رفتارهاي پر خطر نشوند ودر ضمن  مهم ترين عامل در پيشگيري از اين مساله، قوت بخشيدن به اصول اخلاقي و ديني است.

تصور نكنيد با يك يا دوبار رفتار پر خطر، مبتلا به اين بيماري ها نمي شويد بلكه گاه يك بار اشتباه كافي است تا براي هميشه اين دسته از بيماري ها گريبانگير شما و حتي نسل بعد از شما گردد.
اگر شما جوان گرامي، رفتارهاي پر خطري داشته باشيد، فراموش نكنيد كه هر چه زودتر با پزشك معالج خود مشورت كرده و در زمينه مبتلا بودن يا نبودن خود اطمينان حاصل كنيد. اگر با انجام آزمايشات دقيق ابتلا شما به اين دسته از بيماري ها تاييد شد حتما براي درمان اقدام نماييد چرا كه درمان سريع و به موقع مانع از پيشرفت سريع آن مي شود.
ونكته بسيار مهم ديگر در اين زمينه اين است كه بر خلاف ايدز كه تنها از طريق اعتياد(مصرف سرنگ مشترك) و يا داشتن رابطه جنسي( ارتباط خوني) و… منتقل مي شود، ساير بيماري هاي مقاربتي مي تواند از طريق هر شكل ديگر رابطه جنسي و حتي با تماس پوستي منتقل گردد.

منبع:tebyan.net




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب