انواع بیماری ام اس ، پیشگیری از ام اس با این نوشیدنی
متن دلخواه شما
پنج شنبه 10 فروردين 1396 ساعت 12:5 | بازدید : 70 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

در این مطلب انواع بیماری ام اس ، پیشگیری از ام اس با این نوشیدنی و پیشگیری و انواع ام اس آماده شده است

انواع بیماری ام اس ، پیشگیری از ام اس با این نوشیدنی

 

چهار نوع بيماري ام اس

چهار نوع اصلي بيماري ام اس عبارتند از:

1) نوع عود كننده_ فروكش كننده
2) نوع پيشرونده_ اوليه
3) نوع پيشرونده_ ثانويه
44) نوع پيشرونده_ عود كننده

شايعترين نوع بيماري ام اس ، نوع عود كننده_ فروكش كننده مي باشد. حدود75درصدبيماران در ابتداي شروع بيماريشان در اين نوع قرار مي گيرند كه در اين نوع، بيمار بطور ناگهاني دچار حملاتي مي شود كه يك يا چند قسمت از بدنش را درگير مي سازد. سپس بيمار بطور كامل يا اينكه تا حدود زيادي بهبود مي يابد و بيماري تا حمله بعدي كه اتفاق بيفتد پيشرفت نمي كند. حمله بعدي مي تواند خيلي زود و يا اين كه سال ها بعد اتفاق بيفتد.

خطرناك ترين نوع بيماري ام اس ، نوع پيشرونده _ اوليه مي باشد كه حدود 15درصد بيماران مبتلا به ام اس به اين نوع دچار هستند. بيماران مبتلا به نوع پيشرونده_ اوليه بطور پيوسته حالشان بدتر مي شود و در بين حملات، حالشان هيچ گونه بهبودي نمي يابد و يا اين كه بهبودي اندكي دارند.

بيماران دچار ام اس نوع پيشرونده_ ثانويه ابتدا در نوع عود كننده_ فروكش كننده قرار دارند و در آخر نيز به نوع پيشرونده تغيير خواهند كرد. در طي 10 سالي كه از شروع بيماري مي گذرد، حدود 50 درصد بيماران كه در ابتدا در نوع عود كننده_ فروش كننده قرار داشتند در نوع پيشرونده ثانويه قرار مي گيرند. در عرض 25 سال حدود 90 درصد بيماراني كه ام اس آنها در نوع عود كننده _ فروكش كننده قرار داشته است به نوع پيشرنده ثانويه تغيير خواهند نمود.

بيماراني كه به چهارمين نوع ام اس ، يعني پيشرونده _ عود كننده مبتلا هستند از ابتدا دچار ضايعات پيشرونده اي هستند اما در طي آن دچار حملات حاد نيز مي شوند كه علايم آن ظاهر شده و بعد از مدتي از بين مي رود. حدود 6 تا 10 درصد بيماران به اين نوع از ام اس دچار مي شوند. بيشتر اين نوع در افرادي ديده مي شود كه بعد از سن 40سالگي به اين بيماري مبتلا مي گردند.

به غير از اين چهار نوع ام اس، پزشكان هم چنين نوع خفيفي از اين بيماري را شناسايي كرده اند كه اصطلاحا به آن نوع ” حسي خوش خيم” گفته مي شود. بيماراني كه به اين نوع ام اس دچار هستند دچار حملاتي مي شوند كه فقط باعث از دست رفتن بينايي و يا حس هاي ديگر آن ها مي شود. اين علايم موقتي بوده و اين نوع ام اس خيلي به ندرت باعث بروز ناتواني هاي دائمي مي شود. با اين حال حملات آن مي تواند همانند ساير انواع ام اس بصورت غير قابل پيش بيني رخ دهد.

 

پیشگیری از ام اس با مصرف قهوه

بعد از انجام تحقیقات و مطالعات بر روی 2.788 فرد مبتلا به ام اس و 4.000 فرد سالم دانشمندان دریافتند که افرادی که از قهوه استفاده نمی کنند بیشتر در مرض ابتلا به ام اس قرار می گیرند.

محققان سوئدی دریافتند افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی کنند یک و نیم برابر بیشتر از افرادی که حداقل 6 فنجان قهوه در طول هفته مصرف می کنند مبتلا به ام اس می شوند.

در مطالعه ایالات متحده، آن دسته از مردم که قهوه نمی نوشند خطر ابتلا به بیماری ام را تا یک و نیم برابر در خود افزایش می دهند.

قهوه خاصیت دفاعی بدن را افزایش می دهد. طبق جدیدترین مطالعات پزشکان دریافتند که افرادی که به هیچ عنوان قهوه مصرف نمی کنند یک و نیم برابر بیشتر در معرض ابتلا به ام اس بیماری عصر تکنولوژی مبتلا می شوند. همچنین دانشمندان بیان کردند که مصرف قهوه به میزان یک فنجان در روز خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.

سالها پیش نیز محققان دریافتند که مصرف یک فنجان قهوه در روز تا 25 درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

سازمان جهانی بیماری های مربوط به سیستم عصبی با انجام مطالعات بر روی 2.5 میلیون مبتلا به بیماری ام اس دریافتند که این بیماری بر روی تطلب بافت عصبی به طور مستقیم اثر گذاشته و عملکرد طبیعی ان را مختل می کند.

متاسفانه سن ابتلا به ام اس در حال کاهش است و هم اکنون بین 20 تا 40 سال بیشترین مبتلایان را دارد  که در بین این بیماران آمار زنان چندین برابر مردان است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب