توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان ریه
متن دلخواه شما
یک شنبه 20 اسفند 1396 ساعت 18:6 | بازدید : 59 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان ریه گرداوری شد

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان ریه

 

سرطان یکی از بیماری های قابل پیشرفت و بسیار سریع در جوامع امروزی به شمار می رود که سومین عامل مرگ در جهان را به خود اختصاص خواهد داد. از این منظر پیشگیری از چنین بیماری هایی مهم تلقی می شود. سرطان ریه یکی از سرطان های مهم در بین مردان بخصوص یکی از پرخطرترین سرطان های شغلی به شمار می رود. معمولا علائم اولیه این بیماری در حد معمولی همچون یک آسم در نظر گرفته می شود ، در حالی که بیماری در حال پیشرفت بوده و آسیب های ناشی از آن در زمانی بعد مشاهده خواهد شد.

یکی از مهم ترین عوامل خطر برای ابتلا به بیماری سرطان ریه ؛ سیگار و مصرف دخانیات خواهد بود. با هر بار سیگار کشیدن تعداد زیادی از مواد شیمیایی (4000 نوع) به داخل بدن راه پیدا می کند . اولین محلی که این مواد شیمیایی بر آن اثر گذار هستند ریه ها می باشند. در نتیجه با اجتناب از مصرف سیگار ، به راحتی از سرطان ریه پیشگیری خواهید کرد. نه تنها سرطان ریه بلکه بسیاری از سرطان های دیگر با اجتناب از این عادت بد قابل پیشگیری خواهند بود.

رعایت اصول بهداشتی در محیط کاری که فرد با مواد خطرناکی سر و کار دارد همچون آزبست ، یک امر ضروری تلقی می شود. زیرا تنها با استفاده از یک ماسک فیلتردار تا زمان زیادی از ورود گرد و غبار ناشی از محیط کار به داخل ریه ها پیشگیری خواهید کرد . زندگی در پایتخت نیز خود با مشکلاتی همراه می باشد که یکی از آنها آلودگی هوا بوده و برای جلوگیری از ورود ذرات آلوده به ریه ها ، همراه داشتن ماسک برای حضور در فضای آزاد بسیار مهم می باشد. در سبد غذایی خود از مواد آنتی اکسیدان بهره ببرید. این مواد ، از نظر طبیعی حضور مواد سرطان زا در بدن را کاهش خواهند داد و به روند پیشگیری از سرطان ها کمک خواهند کرد. هر نوع تغییر در سیستم تنفسی خود شامل سرفه های خلط دار مکرر ، تنگی نفس ، درد در قفسه سینه ، وقفه های تنفسی و . . . را جدی در نظر بگیرید و برای رفع علت آن به پزشک مراجعه نمایید.

 

توصیه هایی برای پیشگیری از سرطان ریه




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب