راهکارهایی برای تقویت استخوان ها
متن دلخواه شما
یک شنبه 20 اسفند 1396 ساعت 18:8 | بازدید : 60 | نوشته ‌شده به دست padidekashan | ( نظرات )

راهکارهایی برای تقویت استخوان ها گرداوری شد

راهکارهایی برای تقویت استخوان ها

 

استخوان ها یکی از مهم ترین اعضای بدن برای استحکام و راه رفتن می باشند. افرادی که در سنین پیری به سر می برند به خوبی اهمیت این موضوع را درک می کنند و برای بازگشت به گذشته تنها افسوس را با خود به همراه دارند. افرادی که هم اکنون در سنین جوانی قرار دارید ، به استخوان های خود بیشتر اهمیت دهید و راه هایی که در این مطلب برای تقویت استخوان ها توضیح داده می شود را جدی بگیرید.

منظور از تقویت استخوان ها ، یعنی به کار گیری راه هایی که بتوان از پوکی استخوان در سنین میانسالی جلوگیری نموده و استخوان هایی قوی برای راه رفتن در سنین پیری را به دنبال داشته باشد. قطعا این کار کمی سخت اما امکان پذیر خواهد بود. یکی از مهم ترین راه کارها توجه به غذا خواهد بود. زمانی که غذای ما غنی از مواد کلسیم دار ، فیبردار ، پروتئینی و . . . باشد ، تمام مواد مورد نیاز بدن تأمین خواهد شد. به ویتامین د و کمبود آن توجه داشته باشید ، زیرا عاملی برای تقویت استخوان ها در بدن خواهد بود.

یکی از مهم ترین عوامل برای جلوگیری از تقویت استخوان ها و همچنین پوکی استخوان ها ، وجود نوشابه های الکلی و گازدار در رژیم غذایی روزانه ی ما خواهد بود. این نوشابه ها برداشت کلسیم از استخوان را افزایش می دهند و در نتیجه عاملی برای پوکی استخوان زودرس خواهند بود.

ورزش کردن به صورت پی در پی یکی از عوامل دیگر در جهت تقویت استخوان ها و همچنین تقویت عضلات برای دوران پیری خواهد بود. پس با چند تغییر ساده در روند زندگی سلامت پیری خود را از سنین جوانی ذخیره نمایید ، در غیر این صورت کمردردها ، پادرد به خصوص در زانو یکی از پیامدهای نامطلوب در آینده ای نزدیک خواهد بود.

راهکارهایی برای تقویت استخوان ها




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب